Jak sprzedawać?

Niektórym ludziom sprzedaż kojarzy się bardzo źle. Myślą o tym, jak o nieprzyjemnej czynności, która polega na wciskaniu komuś tego, co jest mu niepotrzebne. Obawa przed krytyką i odrzuceniem paraliżuje przed skutecznym działaniem. Jeśli zmienisz swoje podejście, będzie Ci znacznie łatwiej. Technik sprzedaży można się także nauczyć, poza tym istnieją metody sprzedawania bez bezpośredniego kontaktu z klientem.
Zmień swoje nastawienie
Ludzie mają potrzeby, jednak często nie wiedzą, jakie konkretne usługi i produkty je zaspokoją. Szukają w ciemno w Internecie, chodzą po galeriach handlowych, obserwują celebrytów. Potrzebują kogoś, kto im wskaże, co i gdzie mają kupić.
Jeżeli masz wartościowy produkt albo usługi i wierzysz, w to, co sprzedajesz, to zupełnie inaczej podchodzisz do całego procesu sprzedaży. Nie jest to wtedy sama sprzedaż np. kwiatów, zeszytów czy toreb reklamowych, ale sposób pomagania ludziom. Ktoś np. ma taki problem: chce podarować swojej żonie mały prezent na rocznicę ślubu. Proponujesz mu wtedy np. zakup bransoletki. Nie wciskasz czegoś na siłę, ale pomagasz odpowiedzieć na konkretną potrzebę, rozwiązujesz problem.
Ważne jest też, aby wiedzieć, dla kogo jest Twoja usługa lub produkt, kto może być jego odbiorcą. W momencie, gdy wiesz do kogo kierować swoją ofertę, to możesz zadziałać bardzo skutecznie. Cel masz sprecyzowany i odpadają wątpliwości, czy dana rzecz będzie odbiorcy potrzebna. Niezwykle istotna jest także wiedza na temat produktu, trzeba także znać ofertę konkurencji. Klient chce wiedzieć, jakie są różnice. Jeśli je znasz, to możesz o nich opowiedzieć, doradzić swojemu odbiorcy.
Oprócz klasycznego sprzedawania „oko w oko” istnieją także mniej stresujące sposoby oferowania swoich produktów.
Landing page
Nawet jeśli nie masz swojego rozbudowanego sklepu internetowego, to możesz sprzedawać swoje produkty za pomocą tzw. stron lądowania (landing page). Klient na nie wchodzi, zapoznaje się z ofertą i może zdecydować się na zakup. W tej sytuacji nie ma bezpośredniego kontaktu z klientem. Z formy tej korzystają zwłaszcza firmy dopiero w wchodzące na rynek, tu warto też posłużyć się reklamą Google Ads.
Wysyłanie maili do klientów
Możesz zdobywać nowych klientów poprzez maile. Nie może to być jednak spam lub prośba o zgodę na wysłanie oferty. Spersonalizuj swojego maila, tak go skonstruuj, by odbiorca sądził, że piszesz tylko i wyłącznie do niego. Twoja biżuteria czy torby reklamowe mają odpowiadać na potrzeby konkretnego klienta.
Wysyłka oferty pocztą
Ten sposób wydaje się klasyczny i niezbyt nowoczesny, jednak działa. Jeśli dobrze przebiegła kwalifikacja odbiorcy, to powinien przejrzeć przesłane mu materiały. Być może zdobędziesz kolejnego klienta.
Zaznaczaj swoją obecność
Nie każdy człowiek będzie Cię potrzebował w każdej chwili. Jednak jeśli wie, że istniejesz, że masz np. torby reklamowelub świadczysz inne usługi, w przyszłości może z nich skorzystać. Spotykasz odbiorcę w danym momencie, ale nie zawsze jest on już gotowy, by kupić. Może nie ma takiej potrzeby, jego firma jest na innym stopniu rozwoju, a może klient przeznacza obecnie wszystkie swoje fundusze na coś innego? Gdy jednak zaistniejesz w świadomości klienta, to w sytuacji, gdy będzie potrzebował usługi, którą oferujesz, możesz być pierwszym skojarzeniem. Klient będzie chciał się z Tobą skontaktować!
Social media
Media społecznościowe są świetnym kanałem komunikacji. Warto regularnie prowadzić np. swój Fan Page oraz Instagram, ale nie ograniczaj się jedynie do umieszczania postów. Odwiedzaj także inne profile, komentuj i lajkuj. Jednym słowem — wchodź w różne interakcje, ale pamiętaj — zawsze kulturalnie. Wtedy potencjalni klienci będą wiedzieli, że jesteś i działasz. To bardzo zręczny, przyjazny i nienachalny sposób, by pozostawać ze swoimi odbiorcami w ciągłym kontakcie.
Bezpłatne zdjęcia pochodzą z:
https://pixabay.com/pl/photos/zakup-sprzeda%C5%BC-sklep-kobieta-3090822/
https://pixabay.com/pl/photos/zakup-sprzeda%C5%BC-sklep-kobieta-3090846/
https://pixabay.com/pl/photos/medi%C3%B3w-spo%C5%82ecznych-facebook-763731/