5% rabatu na pierwsze zamówienie z kodem WITAJ

Jak zdobywać klientów?

   2023-03-13    0 Comments
Jak zdobywać klientów?

Możesz mieć genialny produkt i wspaniałe usługi, które ulepszą życie wielu ludzi (np. torby ekologiczne), ale nikt z nich nie skorzysta, nikt ich nie kupi, jeśli o nich się nie dowie! Nie warto zatem chować się do zamkniętej szafy i czekać, aż ktoś Cię tam znajdzie. Szanse na to są niewielkie! Warto jednak wykorzystać do promocji media społecznościowe, takie jak np. Linkedin.com, Goldenline, Facebook, Instagram i wiele innych.

Wielki potencjał Linkedin

Na tym portalu znajdziesz profile wielu decyzyjnych osób, prezesów, dyrektorów od marketingu i kierowników pracujących w firmach, które mogą stać się Twoimi odbiorcami. Dodatkowo te wspomniane wyżej osoby bardzo chętnie na Linkedinie zamieszczają bieżące newsy z tego, co się u nich dzieje.

Jeśli będziesz publikować wartościowe i ciekawe informacje na Linkedinie, to możesz naturalnie dotrzeć do wielu potencjalnych klientów, którzy wejdą z Tobą w interakcję. Ważne jest, żeby zacząć tworzyć sobie własną grupę odbiorców, tu liczą się także Twoje komentarze, udostępnienia i „lajki”. W ten sposób nie tylko budujesz wiarygodność w oczach swoich przyszłych kontrahentów, ale też zwiększasz zasięgi Twoich postów i wypowiedzi.

Zapraszaj klientów do swojej sieci kontaktów na Linkedin

Poszerzanie listy kontaktów w mediach społecznościowych powinno się stać Twoją stałą praktyką. Możesz zapraszać potencjalnych klientów do sieci swoich kontaktów. Zawsze do takiego zaproszenia dodawaj małą notatkę, w której napiszesz, dlaczego chcesz porozmawiać z daną osobą. Może to wyglądać np. tak:

„Panie Robercie,

Będę bardzo wdzięczna/y za numer telefonu do Pana. Chciałabym/ Chciałbym pokazać Panu rozmaite możliwości promowania Pana firmy poprzez torby ekologiczne i inne moje produkty.

Pozdrawiam serdecznie”

Jeśli się uda, to otrzymasz odpowiedź pozytywną, albo kontakt z imieniem i nazwiskiem do osoby odpowiedzialnej za marketing w danej firmie lub takiej, która może podjąć decyzję w Twojej sprawie. Drzwi do nowego biznesu się otwierają! Trzeba mieć oczywiście na uwadze, że prezesi, członkowie zarządów i im podobni ludzie są bardzo zapracowani i oczekują konkretów, dlatego trzeba im pisać krótko i na temat. Czasami można spotkać się z odmową albo odpowiedzią, że ktoś nie ma dla Ciebie czasu. Jednak nie warto się od razu poddawać i trzeba zapytać „ Kiedy mogę się skontaktować?” Ustal termin i nie ciągnij dalej rozmowy. Będziesz mieć szansę profesjonalnego zaprezentowania się podczas umówionego spotkania.

Kto jest Twoim najbardziej pożądanym klientem?

Zrób sobie listę firm, z którymi chcesz współpracować i sprzedawać im np. torby reklamowe. Możesz też wypisać sobie konkretne stanowiska (np. prezesów firm). Zastanów się dogłębnie, co może skłonić tego konkretnego klienta do nawiązania z Tobą współpracy . Już na starcie musisz mu udowodnić w kilku zdaniach, że nie jesteś kolejnym znudzonym sprzedawcą, który chce mu coś wcisnąć i zabrać cenny czas. Jeżeli klient z jakichś przyczyn Ci na początku nie ufa, to powołaj się na przykład jakiegoś swojego klienta, któremu Twoje produkty, usługi bardzo pomogły. Dobrym pomysłem jest też pokazanie referencji, najlepiej biznesu podobnej wielkości i branży.

Jak to wszystko działa?

Doskonale jest robić interesy w miłej atmosferze, z sympatycznymi ludźmi. Zdobycie takiego dobrego klienta jest trudniejsze niż jego utrzymanie. W relacjach z ludźmi bardzo ważne jest zaufanie, dlatego trzeba zrozumieć, że najpierw „sprzedaje się samego siebie”, a dopiero potem swoje usługi i produkty. Jeśli klient uzna Cię za profesjonalistę i człowieka godnego zaufania, to będzie chciał kontynuować kontakty z Tobą. Pierwsze zlecenie może nie być wielkie, ale kiedy potwierdzisz Twój profesjonalizm konkretnym działaniem, klient może stać się dla Ciebie prawdziwym partnerem, z którym współpraca będzie trwała długie lata!

Bezpłatne zdjęcie do użytku komercyjnego pochodzi z:

https://pixabay.com/pl/photos/biznesu-wyb%c3%b3r-roztw%c3%b3r-decyzja-3188128/

Udostępnij:

Comments

Log in or register to post comments